Poiana Ţapului

Posibilitati de alpinism intr-un cadru natural exceptional la Sfanta Ana
Caută pe site
Rezervaţia Sfânta Ana
Localizata in partea de nord-vest a orasului Sinaia, la mica distanta de Poiana Tapului (12km). Se poate ajunge aici mergand spre sud pe DN1 pana in Sinaia, apoi urcand si traversand cartierul Furnica, iar apoi urmarind drumul spre Cota 1400.
La intersectia cu drumul spre Poiana Stanii veti lasa masina si il veti urmari pe acesta din urma, spre dreapta, care va va duce in circa 10-15 minute la Sfânta Ana.

Aici se remarca prezenta unei specii cu o raspandire sporadica in Carpati, si anume Tisa, prezenta pe stancile de la Sfanta Ana, pe Valea Pelesului, pe stancile de sub Poiana Stanii si in alte locuri. O alta varianta este Salba Moale, care se afla numai in cuprinsul acestei rezervatii, in apropierea stancilor de la Sfanta Ana, Jepii Mari si pe Valea Urlatoarea Mica. De altfel, pozitia adapostita si prezenta calcarelor au favorizat, in zona stancilor Sfanta Ana, mentinerea unor elemente termofile mai rare: liliacul, iedera alba, etc.

Peretele cuprindea odinioara icoane din care se mai pastreaza si astazi urme. Mica grota existenta acolo a constituit adapostul unui pustnic.

Pe stancile Sfânta Ana se poate practica si alpinismul.
Tot sub numele de Sfanta Ana mai exista si un schit localizat langa Cota 1400, cladit de parintele Ioanichie. La acesta se poate ajunge de la stanca si rezervatia Sfanta Ana, continuand drumul prin padure dealungul fostei partii de schi; totodata se poate folosi drumul auto pana la Cota 1400 dar in ultima curba veti lasa din nou masina si veti urma drumul forestier care se bifurca aici: dupa 5-10 minute ajungeti la schit. Duminica si in zilele de sarbatoare veti intalni aici destul de multi cuviosi.

Zona Sfanta Ana este destul de frecventata de ursi!
Vedere spre Sinaia de pe stânca Sfânta Ana. In depărtare (centrul imaginii) se vede Castelul Peleş.